Üniversitemizin 2017 yılında tabi olduğu kurumsal dış değerlendirme sonucunda hazırlanan Kurumsal Geri Bildirim Raporunun “3.5 Eğitim-Öğretim Kadrosu” başlığı altında eğiticilerin eğitimi konusu, aşağıdaki ifadeyle iyileştirmeye açık yön olarak yer almaktadır.
“Kurum içi eğitim programlarında ya da eğiticilerin eğitimi programında öğrenci merkezli eğitim yaklaşımlarına yönelik faaliyetler sınırlı sayıda bazı birimlerde gerçekleştirildiği fakat birçok birimde ise bu eğitimin eğiticilerce alınmadığı tespit edilmiştir.”
Üniversitemizde 2018 yılından itibaren düzenli olarak sürdürülen Eğiticilerin Eğitimi Programı faaliyetlerine yüz yüze eğitimle devam edilmektedir. Eğitim-öğretim alanındaki kalite kültürünün kurum içinde yaygınlaştırılması için YÖKAK Üyesi Prof. Dr. Tuğba Yanpar Yelken’in 17 Nisan 2020 tarihinde YÖKAK Bilgi Portalında yayınlanan makalesinden, 2018-2019 öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan yeni öğretmen yetiştirme lisans programlarında yer alan derslerin içeriklerinden ve bazı üniversitelerde uygulanan eğiticilerin eğitimi içeriklerinden yararlanılarak güncellenen aşağıdaki Eğiticilerin Eğitimi Programı, COVID-19 kapsamındaki gelişmeler de dikkate alınarak uzaktan eğitim aracılığıyla yapılmaya başlanmıştır.
Eğiticilerin Eğitimi Programı (Güncelleme Tarihi: 7 Temmuz 2020)
Üniversitemiz Senatosunun 4 Eylül 2020 tarihinde 2020-2021 güz yarıyılının uzaktan eğitim şeklinde yapılmasını kararlaştırmasının ardından ilk olarak akademisyenlerin sürece hazırlıklarının tamamlanması için eğiticilerin eğitimi programı düzenlenmiştir.
Aynı konuda Üniversitemizin 2020 yılında geçirdiği ara değerlendirme sonunda hazırlanan İzleme raporunda aşağıdaki ifade yer almaktadır. Bu ifade iyileştirmenin sınırlı olduğunu ve eğitimlerin tamamlanması gerektiğini ifade etmektedir.
“Kurum içi Eğiticilerin Eğitimi programları yüz yüze olarak başlatılmış, kısıtlı sayıda öğretim elemanına eğitim verilmiştir. Pandeminin başlaması ve uzaktan eğitime zorunlu geçişle birlikte uzaktan eğitimi destekleyecek biçimde eğiticilerin eğitimi için Sürekli Eğitim Merkezi üzerinden ciddi bir program hazırlanmış, 6 modüllü eğitimin ilk modülü uzaktan eğitim imkanlarıyla verilmiştir. Tamamlanması durumunda Eğiticilerin Eğitimine ilişkin önemli bir yol kat edileceği görülmüştür. Ayrıca Eğiticilerin Eğitimi kapsamında tüm öğretim elemanlarına «Etkili Uzaktan Eğitim» semineri verilmiştir.”
2021 yılında çıkartılan Eğitim-Öğretim Yönergesinin “öğretim elemanlarının öğretim yetkinliği” başlıklı 14. maddesine göre eğiticilerin eğitimi programının planlaması, Eğitim-Öğretim Komisyonuna verilmiştir. Eğiticilerin Eğitimi Programı, Komisyonun konuyla ilgili 2021/30 sayılı kararına göre uygulanmaktadır.
Belirtilen süreçte Üniversitemizdeki eğiticilerin eğitimi faaliyetleri, Kurum İç Değerlendirme Kılavuzunda yer alan Eğitim-Öğretim başlığındaki “B.2.1. Öğretim Yöntem ve Teknikleri” alt ölçütüne göre yapılmaya çalışılmaktadır.
Belirtilen kapsamda gerçekleştirilen eğiticilerin eğitimi faaliyetleri aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
Üniversite Genelinde Düzenlenen Eğiticilerin Eğitimi Faaliyetleri Hakkında Özet Tablo
Eğitim | Tarih | Süre | Eğitimci | İçerik | Biçim | Katılımcı /Hedef Kitle |
Memnuniyet Düzeyi |
Sınav Akreditasyon İşlemleri |
06.10.2023 |
60 DK |
Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Sami Koyuncu |
Sınav Akreditasyon İşlemleri |
Uzaktan |
Akademik Personel – |
|
Öğrenme- Öğretme Yaklaşım Yöntem ve Teknikleri |
22.11.2022 |
60 DK |
Doç. Dr. Koray KASAPOĞLU |
Öğrenci Merkezli Öğrenme-Öğretme Yaklaşım, Yöntem ve Teknikleri” |
Uzaktan |
Akademikpersonel-547akademikpersonel |
|
Ölçme ve Değerlendirme |
04.12.2021- 26.12.2021 |
80 dk. (2 farklı video kaydı) |
Prof. Dr. Gürbüz OCAK |
Bilişsel alan hedeflerine göre madde yazma, çoktan seçmeli testler, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık); Kısa cevaplı testler, yazılı sınavlar, performans değerlendirme, kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri, rubrikler |
Uzaktan |
586 akademik personel / Tüm akademik personel |
Katılımcılara uygulanan anket sonucuna göre memnuniyet düzeyi 75,78 oranındadır. |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
08.11.2021- 28.11.2021 |
92 dk. (3 farklı video kaydı) |
Prof. Dr. Gürbüz OCAK |
Andragoji (yetişkin eğitiminin) ilkeleri, iyi bir eğiticinin özellikleri, öğretim yöntemini seçmeyi etkileyen durumlar,öğretim yöntemleri ve teknikleri (anlatım, soru-cevap); Öğretim yöntemleri (tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma, beyin fırtınası, benzetim); Proje tabanlı öğrenme |
Uzaktan |
853 akademik personel / Tüm akademik personel |
Katılımcıların açık uçlu sorularla görüş ve önerileri alınmıştır. |
Etkili Uzaktan Eğitim: E-Eğitmenin Rolleri ve Sorumlulukları |
02.10.2020 |
60 dk. |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Murat UZUN |
E-eğitmen rol ve sorumlulukları, ders izlencesi oluşturma, uzaktan (senkron/asenkron) eğitim yöntemleri, video yöntemi, etkileşim, buradalık, ödev/etkinlik, geri bildirim. |
Uzaktan |
792 akademik personel / Tüm akademik personel |
|
Sınavlarımızda Geçerlilik ve Güvenirlik |
27 Aralık 2018 |
90 dk. |
Prof. Dr. Gürbüz OCAK |
Bilişsel alan hedeflerine göre madde yazma, çoktan seçmeli testler, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık); Kısa cevaplı testler, yazılı sınavlar, performans değerlendirme, kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri, rubrikler |
Yüz yüze |
29 akademik personel / Tüm akademik personel |
|
Birimler Bazında Düzenlenen Eğiticilerin Eğitimi Faaliyetleri Hakkında Özet Tablo
Eğitim | Tarih | Süre | Eğitimci | İçerik | Biçim | Katılımcı /Hedef Kitle |
Memnuniyet Düzeyi |
15.02.2022 |
60 dk. |
Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Emin TÜRKOĞLU |
Ders verme motivasyonu, etkili iletişim, zaman ve davranış yönetimi ile sorun çözme teknikleri, öğrenme ve öğretme engellerinin ortadan kaldırılması, öğrencilerin dikkat ve motivasyonunu en üst seviyeye çıkarmanın önemi |
Uzaktan |
38 akademik personel / Güzel Sanatlar Fakültesi akademik personeli |
|
|
Sınıf Yönetimi | 01.11.2021 | 60 dk | Dr. Öğretim Üyesi Muhammet Emin TÜRKOĞLU | Soru sorma ve merakın önemi, öğrenci motivasyonunu sağlamanın yöntemleri, önyargısız iletişimin önemi, sonsuz bir iletişimin önemi, iletişimde beden dili ve önemi, verimli ve etkin zaman yönetimi. | Uzaktan | 19 akademik personel/Turizm Fakültesi akademik personeli | |
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 25.02.2021 | 60 dk | Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Sami KOYUNCU | PERCULUS yazılımı üzerindeki uzaktan öğretimde kullanılabilecek test türleri (çoktan tek seçmeli, eşleştirme, açık uçlu, çoktan çok seçmeli, sıralama), sınav oluşturma (sınav talimatları/yönerge/ölçme kuralı, geri bildirim/rapor, soru ağırlıklandırma/rasgele soru) ile uzaktan öğretimde tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme (performans değerlendirme, 21. yüzyıl becerileri, uygulama örnekleri). | Uzaktan | 27 akademik personel/Turizm Fakültesi akademik personeli | |
Eğitim Teknolojisi ve Turizm Eğitiminde Dijital Araçların Kullanılması | 14.10.2020 | 60 dk | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Nuri URAL (Gümüşhane Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi) | Eğitimde eğitim teknolojileri ve önemi, öğretim elemanlarının uzaktan eğitim araçlarını tanıması, web araçlarını kullandıkları uzaktan eğitim sistemine entegre etmesi, sistemi daha etkin kullanabilmeleri ve turizmde son zamanlarda yaşanan gelişmeler ve teknolojinin eğitimle nasıl bir arada etkin bir şekilde sunulacağı | Uzaktan | 23 akademik personel/Turizm Fakültesi akademik personeli | |
Uzaktan Eğitim Sistemi | 30.09.2020 | 90 dk | Dr. Öğr. Üyesi̇ Ertuğrul ERGÜN | Uzaktan Öğretim Öğrenme Yönetim Sistemi’nin tanıtılması; sistemin işleyişi; Ders, Forum, Sınav sorusu ve Sınav oluşturma; ders içeriklerinin sisteme yüklenmesi; rapor oluşturma. | Uzaktan | Tüm akademik birimler | |
Eğitimde Dijital Araçların Etkili Kullanımı |
14.07.2020 |
60 dk. |
Dr. Öğr. Üyesi Fatih ÖZDİNÇ |
Eğitim teknolojilerinin yararları, dijital araçların etkili ve verimli bir şekilde kullanımı, web 2.0 araçlarının kullanımının uzaktan öğretim sürecinde oluşturacağı avantajlar |
Uzaktan |
23 akademik personel |
|
Eğitimde Dijital Araçların Etkili Kullanımı |
17.06.2020 |
60 dk. |
Dr. Öğr. Üyesi Fatih ÖZDİNÇ |
Eğitim teknolojilerinin yararları, dijital araçların etkili ve verimli bir şekilde kullanımı, web 2.0 araçlarının kullanımının uzaktan öğretim sürecinde oluşturacağı avantajlar |
Uzaktan |
40 akademik personel |
|
Ölçme ve Değerlendirme |
11.07.2019 |
|
Prof. Dr. Gürbüz OCAK |
Bilişsel alan hedeflerine göre madde yazma, çoktan seçmeli testler, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık); Kısa cevaplı testler, yazılı sınavlar, performans değerlendirme, kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri, rubrikler |
Yüz yüze |
20 akademik personel |
Katılımcılara eğitim sonunda anket uygulaması yapılmıştır. |
Öğretim Teknikleri |
25.04.2019 |
90 dk. |
Prof. Dr. Gürbüz OCAK |
Andragoji (yetişkin eğitiminin) ilkeleri, iyi bir eğiticinin özellikleri, öğretim yöntemini seçmeyi etkileyen durumlar,öğretim yöntemleri ve teknikleri (anlatım, soru-cevap); Öğretim yöntemleri (tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma, beyin fırtınası, benzetim); Proje tabanlı öğrenme |
Yüz yüze |
22 akademik personel / Mühendislik Fakültesinin akademik personeli |
|
Ölçme ve Değerlendirme |
18.04.2019 |
90 dk. |
Prof. Dr. Gürbüz OCAK |
Bilişsel alan hedeflerine göre madde yazma, çoktan seçmeli testler, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık); Kısa cevaplı testler, yazılı sınavlar, performans değerlendirme, kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri, rubrikler |
Yüz yüze |
45 akademik personel / Mühendislik Fakültesinin akademik personeli |
|
Evaluating Writing (Sınavlarda Yazma Etkinliklerinin Değerlendirilmesi) |
17.04.2019 |
150 dk. |
Tyler SCHARF |
Yazma etkinliklerinin değerlendirilmesinde tutarlılığı sağlamak için göz önünde bulundurulan kriterler üzerinde durulmuş ve örnek yazma kağıtları üzerinde değerlendirme aktiviteleri yapılarak kullanılan yönergelerin ve değerlendirme ölçütlerinin tutarlılığı ölçülmesi |
Uzaktan |
13 akademik personel |
Katılımcılara uygulanan anket sonucuna göre memnuniyet düzeyi % 100’dür. |
Program Geliştirme |
17.04.2019 |
120 dk. |
Dr. Öğr. Üyesi Koray KASAPOĞLU |
Program geliştirme, TYYÇ yeterlikleri, Ders bilgi paketlerinin tanımlanması |
Yüz yüze |
58 akademik personel / Mühendislik Fakültesinin akademik personeli |
|
Etkili Öğretmenlik |
28.02.2019 |
|
Muhammet YILMAZ |
|
Yüz yüze |
39 akademik personel |
Katılımcılarda büyük oranda |
Müzik ve Eğitim |
23.11.2018 |
60 dk. |
Doç. Dr. Zafer KURTSLAN |
|
Yüz yüze |
7 akademik personel |
Katılımcılar; müzik bilimi |
Görseller